Secure Gaming: How to protect achievements and game state through history proofs 【セキュアゲーミング:「履歴査証」を使ってアチーブメントやゲーム状態を保護する方法】
With in-game item purchasing, cheating has become a bigger issue than ever. Detecting and preventing illicit player behavior is now not only important, but essential to business success. This session will focus on how to detect and prevent a common cheat exploit: game state manipulation. The audience will learn how to use history proof methods to verify game state and gain improved certainty of player progress in the game. The talk will finish by providing a full design example of an attestation solution for achievements and save games.
ゲーム内でアイテム購入が出来るようになり、不正行為はかつてないほどの大きな問題となっています。プレイヤーによる不正行為の発見と防止は、今や重要であるだけでなく、ビジネスの成功に不可欠なことです。このセッションでは、よくある不正行為(ゲーム状態の操作)の発見・防止方法を中心に取り上げます。受講者はゲームの状態の検証やゲーム中のプレイヤの成長の正当性を向上させる「履歴査証」手法を学ぶことが出来ます。講演の最後に、アチーブメント及びセーブデータを確実なものにするソリューションの設計事例を紹介します。
講演者プロフィール
Ferdinand Schober
Ferdinand Schober is a software development engineer in Microsoft’s Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 6 years, focusing on security and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from the Windows 7 multiplayer platform to security testing on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time working on academic research in cloud-based cellular malware detection and entertainment security analysis. Ferdinand currently works in the areas of Xbox LIVE services & authentication, Xbox networking and multiplayer.
フェルディナンド・ショーバーは、マイクロソフト社のアドバンスト・テクノロジーグループのソフトウェア開発エンジニアで、ゲーム業界に6年以上従事してきました。専門は主に、種々のプラットフォームのセキュリティおよびネットワーキングで、Windows 7のマルチレイヤ・プラットフォームから「Gears of War」や「Halo」シリーズのセキュリティテストまで、幅広いプロジェクトに携わってきました。また、クラウドベースのモバイルマルウェア検出やエンターテイメントセキュリティの分析に関する学術研究にも時間を費やしてきました。現在は、Xbox LIVEサービス・認証、Xboxネットワーキング、マルチプレイヤーの仕事に携わっています。