『Sky 星を紡ぐ子どもたち』から学ぶ、多種多様なインタラクティブミュージックの活かし方 / Learn about the various interactive music of "Sky: Children of the Light"

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日時:
2024年08月22日(木)10時50分〜11時50分
形式: レギュラーセッション(60分)
プラットフォーム: コンシューマ PC モバイル
受講スキル:
インタラクティブミュージックの作曲や編集、実装などの経験がある方向けのセッションです。プログラミング(C++)とミドルウェア・ツール(Fmod)の知識があるとより理解が深まりますが、必須ではありません。 Attendees should ideally have some prior experience working in music composition, editing, and implementation for interactive scores. Knowledge of programming (C++) and middleware tools (Fmod) is helpful but not required.
受講者が得られるであろう知見:
Sky で実際に使用している楽曲を元に、作曲構造とインタラクティブ構造の組み合わせについての知識が得られます。作曲家やサウンドエディター、実装担当の方が実務で活かせる内容になっております。 Attendees will learn about specific and distinct pairs of musical composition structure and interactive structures as used in various cues from Sky and be able to consider them in their own work as composers, editors, or technical implementers.
セッションの内容

『Sky 星を紡ぐ子どもたち』は、2019年のリリースから長年運営されているモバイル向けのオンラインアドベンチャーゲームです。エリアによってサウンドトラックのインタラクティブな構成や演出に大きな変化があり、今回のセッションでは、音楽スコアを元に構造の多様性について掘り下げるとともに具体例を挙げ、それぞれの技術面と作曲面の考察を行います。

Sky: Children of the Light is a long-running social and mobile game with a large soundtrack that varies significantly in interactive structure and execution from area to area. This session will dive into the score to show the diversity of interactive structures and explore a few of these cues closely to show technical and compositional considerations of each.


講演資料

  • Sky Interactive Music - public_JA.pdf

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講演者プロフィール

ヴィンセント・ディアマンテ

ヴィンセント・ディアマンテ
所属 : Whistler
部署 : Audio
役職 : Audio Director (former)

Vincent Diamante is a music composer and game designer active in video game development for the last two decades.
Most recently he was Audio Director of thatgamecompany for over a decade, during which they shipped the award-winning mobile game Sky: Children of the Light.
Vincent is currently working as a freelance music composer and audio designer.

20年間にわたって作曲家、ゲームデザイナーとしてビデオゲーム開発に従事。『風ノ旅ビト』などで知られる米国のゲーム開発会社thatgamecompanyのオーディオディレクターを 10 年以上務め、在籍中にアワード受賞のモバイルゲーム『Sky: Children of the Light』の開発に携わりました。独立後はフリーの作曲家およびオーディオデザイナーとして国際的に活躍しています。

《講演者からのメッセージ》
Sky: Children of the Light’s uniquely extended production process allowed opportunities for diverse interactive music structures throughout the game.
In a game that attempts to bring out the generosity of the players it gathers, thatgamecompany tries to be exceedingly generous with the evolving game narrative, design, and concepts it exhibits. I hope you can enjoy and learn from the presentation of the music design, the game design that motivated it, and the tools workflow that enabled music to be delivered consistently for Sky and its ongoing seasonal updates.

『Sky星を紡ぐ子どもたち』は独自の制作プロセスによって、ゲーム全体でさまざまなインタラクティブミュージックの導入に成功しました。thatgamecompanyはゲームストーリーやデザイン、コンセプトを大切にする開発会社です。今回は音楽デザインとその元となるゲームデザイン、そしてアップデート毎の音楽制作を可能にしたツールワークフローについてご紹介いたします。プレゼンテーションを楽しみいただき、何か一つでもお役に立てる内容がありましたら幸いです。