微分可能レンダリングを使用したレンダリングパフォーマンスの向上 / Boosting Rendering Performance Using Differentiable Rendering

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日時:
2024年08月23日(金)11時40分〜12時05分
形式: ショートセッション(25分)
プラットフォーム: コンシューマ PC モバイル
受講スキル:
これは、レンダリングパフォーマンスの最適化に興味がある方、または微分レンダリング技術に興味がある開発者の方々に向けたものです。グラフィックスや機械学習の基本的な知識は必須ではありませんが、あると役立ちます。 This is for anyone interested in optimizing rendering performance, as well as developers who are interested in differentiable rendering technology. Basic graphics and/or machine learning knowledge is optional but would be helpful.
受講者が得られるであろう知見:
参加者は、微分レンダリングがレンダリングパフォーマンスを最適化する方法を学びます。また、ハイブリッド微分レンダラーの実装方法と、それを自身のプロジェクトに適応させる方法も学びます。 Attendees will learn how differentiable rendering can optimize rendering performance and discover ways to implement a hybrid differentiable renderer and adapt it to their projects.
セッションの内容

このセッションでは、TencentのNExT StudiosとMoreFun Studiosが使用している微分可能なレンダリング最適化ソリューションを紹介します。これは、消費量を減らしながらほぼ同一のレンダリング効果を最適化し、マルチメッシュのゲームリソースを処理し、ハイブリッドレンダリングをサポートし、ゲームプレイに適応した視点を生成し、ゲームプレイの素材を処理します。キャラクターエフェクトのレイヤーフィッティング、LODリソースの生成、大気散乱などをカバーします。カスタム素材の自動生成を可能にし、変換プロセスを合理化し、他のプロジェクトへの応用のガイドラインを提供します。

In this session, we will introduce a differentiable rendering optimization solution used by NExT Studios and MoreFun Studios in Tencent. It optimizes resources for near-identical rendering effects with less consumption, processes multi-mesh game resources, supports hybrid rendering, generates adaptive viewpoints for gameplay, and processes gameplay materials. It covers layer fitting of character effects, LOD resource generation, and atmospheric scattering. It enables the automatic generation of custom materials, streamlines conversion processes, and provides guidelines for application to other projects.


講演資料

  • 微分可能レンダリングを使用したレンダリングパフォーマンスの向上.zip

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講演者プロフィール

喬晨

喬晨
所属 : Tencent
部署 : IEG(Interactive Entertainment Group), NExT Studios
役職 : Senior Engine Programmer

Chen Qiao joined CYou Inc. as a game engine developer after graduating in 2012.
In 2015, he transitioned to Tencent to further his expertise in game engine development.
His focus is mainly on illumination, material rendering, optimization tasks, and the application of artificial intelligence technology.
He has contributed to developing numerous projects, including Chinese Paladin Online, The Legend of Qin, Arena Break Out, Undawn, and SYNCED: Off-Planet.

喬晨さんは2012年の卒業後、ゲームエンジンの開発者として畅游社に入社しました。
2015年に彼は、ゲームエンジン開発の専門性を高めるためにテンセントに移籍しました。
彼の主な焦点は、照明、マテリアルのレンダリング、最適化タスク、そして人工知能技術の応用に特に集中しています。
彼は「仙剣奇侠伝オンライン」、「秦の時明月」、「Arena Breakout」、「Undawn」、「SYNCED: Off-Planet」など、複数のプロジェクトの開発に参加しています。

《講演者からのメッセージ》
This session is for anyone interested in optimizing rendering performance, as well as developers who are interested in differentiable rendering technology.
In this session, we will introduce a differentiable rendering optimization solution.
It optimizes resources for near-identical rendering effects with less consumption.
Attendees will learn how differentiable rendering can optimize rendering performance and discover ways to implement a hybrid differentiable renderer and adapt it to their projects.

これは、レンダリングパフォーマンスの最適化に興味がある方、または微分レンダリング技術に興味がある開発者の方々に向けたものです。
このセッションでは、微分可能なレンダリング最適化ソリューションを紹介します。
これは、消費量を抑えつつ、ほぼ同一のレンダリング効果のためのリソースを最適化します。
参加者は、微分レンダリングがどのようにレンダリングパフォーマンスを最適化するか、ハイブリッド微分レンダラーを実装し、それを自分のプロジェクトに適応させる方法を学びます。

共同研究・開発者

蘭翔 Xiang Lan(Tencent, IEG, MoreFun Studios)
王学强 Xueqiang Wang(Tencent, IEG, NExT Studios)