ゲーム、あるいはいかなるプロジェクトでもアイデアが思いついたときはとてもわくわくする。すぐさま着手してコーディングを始める衝動に駆られる。けれども、ゲーム開発はそんなに簡単な作業ではない。自分のアイデアに命を吹き込むにはどうしたらよいのか? ゲームを世に送り出すにはどうしたらよいのか? このセッションでは、意欲心を持つ開発者のみなさんに、ゲームを成功裏に出荷させるための5つのステップとそのアジャイルな方法について紹介する。
Having an idea for a game or any project for that matter is an extremely exciting thing. It can be very tempting to just want to dive right into it and start coding. But developing a game is no small undertaking - how will you bring your idea to life? How will you get your game out the door? In this talk I will share with aspiring developers 5 steps that can point them towards successfully shipping their game, and in an Agile way at that.
講演者プロフィール
Nathalie Goh-Livorness
ナタリー・ゴー・リボーネスは、世界中を転々として育ち、最終的には南カリフォルニア大学で、産業・システム工学の学位を取得。その後、ナタリーは数多くのゲーム開発者と共に働いた。最も著名な作品は、Blizzardにいた時の「ワールド・オブ・ウォークラフト:ミスト・オブ・パンダリア」(World of Warcraft: Mists of Pandaria)。Disney.comで商品開発に携わったこともあり、映画、テレビ、ゲームのホームページの作成を担当した。ゲーム業界の一員でいたいという思いに駆られて、Microsoftに移り、開発者エクスペリエンス・エバンジェリスト部門で、ゲーム・エバンジェリストとして勤務するようになる。現在は、Microsoft でトップランクのゲーム・メディア業界のパートナーたちと共に、Microsoftのプラットホーム上の成功例を探る仕事をしている。この過程で、アジャイル方法論のエキスパートになり、スクラム・マスターとして認定されるとともに、シックスシグマ方法論のイエローベルトに認定されている。ナタリーは機会を与えられる限り、全米で学生やゲーム開発者などに講演を行っている。これには、Unityの開発者イベント、女性コンピューティングのカンファレンス、数多くのゲーム開発者とユーザーグループなども含まれる。講演やコーディング作業をしていないときには、コスプレイのイベントで衣装を披露したり、「リーグ・オブ・レジェンズ」のマラソン・セッションに出場している。
Nathalie Goh-Livorness grew up living around the world, and culminated her circumnavigation with graduating from the University of Southern California with a degree in Industrial and Systems Engineering. She has worked with many game developers, most notably credited on "World of Warcraft: Mists of Pandaria" while she was at Blizzard. She also worked in product development for Disney.com, responsible for the creating of movie, television and game websites. Her passion for being in the gaming industry took hold, and she moved to Microsoft as a gaming evangelist in the developer experience and evangelism division. She now works with Microsoft's top Gaming & Media partners to find sucess on the Microsoft platforms. Along the way she has become an expert at agile methodologies, and is a certified Scrum master, in addition to her yellow belt in Six Sigma Methodology. She speaks all over the U.S. to students, game developers and anyone else who will give her a stage. This includes many Unity development events, women in computing conferences, and too many game developer user groups to count. When not speaking or heads down in code, she can be found at cons showing off her cosplay, or in a marathon session of League of Legends.