Learn about idTech8 and how id Software transitioned from a pre-baked global illumination to a "fast as hell" real-time solution, enabling DOOM The Dark Ages to achieve 60hz or higher on all platforms.
idTech 8 ネイティブレイトレーシングの詳細や、id Software社が今回どのように既存のソリューションであるベイク処理された グローバルイルミネーション(GI)から最新技術であるリアルタイムソリューションへの移行に成功し、最新作「DOOM: The Dark Ages」において大迫力な地獄を再現し、すべてのプラットフォームにおいてリフレッシュレート60hz以上を達成できるようになったかをご紹介します。
講演者プロフィール
ティアゴ・ソウザ

•Tiago Sousa, Rendering Technical Director at id Software.
•A self-taught computer graphics programmer, he has worked in the video game industry for over 20 years. Passionate about computer graphics technology, he has contributed to CryENGINE and, more recently, to idTech.
•Tiago has worked on several notable video games, including the original Far Cry and the Crysis trilogy. At id Software, he contributed to DOOM (2016), DOOM Eternal, Wolfenstein II: The New Colossus, and other titles. His most recent work can be seen in DOOM: The Dark Ages.
ティアゴ・ソウザ(Tiago Sousa)
id Software社のレンダリングテクニカルディレクターを務めています。
独学でコンピュータグラフィックスを学んだプログラマーで、ビデオゲーム業界において20年以上にわたる経験を有しています
彼は コンピュータグラフィックス技術に情熱を注ぎ、ゲームエンジンCryENGINEや最近ではidTechの開発に貢献しています。
ティアゴは、Far CryやCrysis三部作を含む、いくつかの著名なビデオゲーム製作に携わった実績があります。id Software社においては、「DOOM」(2016年発売)、「DOOM Eternal」(2020年発売)、「Wolfenstein II: The New Colossus」(2017年発売)等のタイトルの製作に貢献しており、最新作の「DOOM: The Dark Ages」の製作にも携わっています。
《講演者からのメッセージ》
Learn about idTech8 and how id Software transitioned from a pre-baked global illumination to a "fast as hell" real-time solution, running at 60hz or higher on every platform.
今回idTech 8の詳細に加えて、最新作において id Software社がいかにしてベイク処理された グローバルイルミネーションから、新世代のidTechリアルタイムソリューションへの移行に成功したかや、すべてのプラットフォームにおいて60hz以上を実現できるようになったかについて解説します。