SNK Community Manager Jonathan Campana delves into the benefits and unexpected difficulties that come from building a community with a market overseas.
-introduction to SNK going over the past and recent titles
-stating the current problem (how to market a brand that hasn’t been in the spotlight for over a decade)
-introducing discord, what it is, and how it works
-showing off examples of what other companies are doing with discord
-examples of how we use discord
-bringing forth real-life issued we’ve had to deal with in the past
-how great it is to work for a company that has community in its focus
-why having English speaking staff who are motivated about the product helps sell overseas
And more…
SNKコミュニティマネージャーのJonathan Campana氏が、海外に市場を持つコミュニティ構築のメリットと思わぬ苦労について掘り下げます。
・SNKの過去と最近のタイトルについての紹介
・問題提起(10年以上脚光を浴びていないブランドのマーケティング方法)
・Discordとその機能についての紹介
・他社のDiscordの使用例の紹介
・SNKのDiscordの使用例
・過去に経験した現実的な問題点の紹介
・コミュニティに根ざした企業で働くことの素晴らしさ
・英語対応が可能で、商品の海外販売に対するモチベーションが高いスタッフを集める理由
その他
講演者プロフィール
カンパナ ジョナサン
Jonathan has been working for SNK as a Community Manager since early 2019.
Shortly after joining, he worked with multiple members of the greater SNK online community to create the official SNK Studio Discord server which currently boasts over 10,000 members.
2019年初めからコミュニティマネージャーとしてSNKに勤務。
入社後間もなく、SNKのオンラインコミュニティの複数のメンバーと協力して、SNKスタジオの公式Discordサーバーを立ち上げ。現在のメンバー数は1万人以上を誇る。