Xbox Live on Windows 10: Game Services and Multiplayer(Xbox Live on Windows 10: ゲームサービスとマルチプレイヤー)
devices. This talk will review the new Xbox consumer and developer experiences on Windows 10. The audience will learn how to use developer-facing APIs for service integration into their game and how to leverage Xbox Live multiplayer services for better multiplayer experiences.
Xbox LiveはWindows 10ゲームに必須の機能としてサポートされており、全てのネットワーク接続されたデバイスでXbox Liveサービスを利用することができます。聴講された方は自分たちが開発しているゲームにXbox Liveのサービスを統合するために開発者に提供されたAPI群の使い方と最良のマルチプレイヤーゲーム体験であるXbox Liveマルチプレイヤーサービスについて知ることができます。
講演者プロフィール
Ferdinand Schober
Ferdinand Schober is a senior software development engineer in Microsoft's Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 8 years, focusing on security and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from Xbox One console launch, the Windows 7 multiplayer platform to security on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time on academic research in cloud-based cellular malware detection and research in entertainment security analysis. Most recently Ferdinand is focusing on cross-device Xbox LIVE services, authentication, networking and multiplayer.
ファーディナンド ショーバーはマイクロソフトアドバンストテクノロジーグループに所属しているシニアソフトウェアデベロップメントエンジニアです。ゲーム開発歴は8年超で、専門は異なるプラットフォーム間でのセキュリテイとネットワークです。Xbox Oneコンソールのロンチ、Windows 7のマルチプレイヤー・プラットフォームから「Gears of War」や「Halo」のフランチャイズのセキュリティまで、幅広くプロジェクトに携わってきました。学術研究にも力をいれており、クラウドベースでのモバイルマルウェア検出やエンターテインメントの分野におけるセキュリティ分析の研究も行っています。最近の活動としてはクロスデバイスを対象としたXbox Liveサービス、認証、ネットワークとマルチプレイヤーの業務です
《講演者からのメッセージ》
The Windows 10 ecosystem provides a unique opportunity to delight gamers with new cross-device gaming experiences through Xbox Live. Use these services to make exciting new games and please provide feedback of which new functionality and services you would like to see.
Windows 10エコシステムはXbox Liveを使った新しいクロスデバイスプレイゲーム体験というゲーマーを楽しませる素晴らしい機会を提供します。これらのサービスを使用することでワクワクするような新しいゲームを創造することならびに開発者が知りたいサービスや新しい機能のフィードバックを提供することができます。