ゲーミング用AstoundSound®:ゲームのためのリアルタイム3D空間オーディオ

タグ:
日時:
2012年08月22日(水)11時20分〜12時20分
形式: スポンサーセッション
受講スキル:
This session is intended for professional audio engineers, software engineers, game developers, sound designers, composers, directors, producers, and studios. Open to both technical and non-technical attendees.<br />このセッションは、プロのオーディオエンジニア、ソフトウェアエンジニア、ゲーム開発者、サウンドデザイナー、コンポーザー、ディレクター、プロデューサーおよびスタジオ向けです。技術者・非技術者を問わずご参加いただけます。
受講者が得られるであろう知見:
From consumer electronics integration to real-time processing of audio for video games, the entire world will enjoy an unsurpassable spatial audio experience across multiple industries, yielding an incredible market differentiator for licensees of AstoundSound&reg; and the best audio experience possible for the consumer.<br />AstoundSound&reg;ライセンシーに優れた市場差別化要因を与え、消費者に史上最高のオーディオ体験をもたらす当社技術により、コンシューマエレクトロニクス統合からビデオゲーム用オーディオのリアルタイム処理にいたるまで、最上の空間オーディオ体験をさまざまな業界に渡って全世界でお楽しみいただけるでしょう。
セッションの内容

このセッションで紹介されるオーディオ概念は以下のようなものです:
1. オーディオ技術小史:モノラルから現在の技術にいたるまでのオーディオ技術を復習。
2. 脳部伝達関数(Brain Related Transfer Functions)と頭部伝達関数(Head Related Transfer Functions)の比較。
3. 3D空間オーディオ処理の実装:
(i) モノラル入力 - ステレオ出力
(ii) ステレオ入力 - ステレオ出力
(iii) マルチチャンネル入力 - ステレオ出力
(iv) マルチチャンネル入力 - マルチチャンネル出力
4. 業界分析
5. 結論:AstoundSound® - 私たちの日常生活を大幅に向上


講演資料

  • 326_Presentation.pdf
  • 326_Brochure_English.pdf
  • 326_Brochure_Japanese.pdf

※資料のダウンロードにはログインが必要です。


講演者プロフィール

Jerry Mahabub

Jerry Mahabub
所属 : GenAudio, Inc.
役職 : CEO


Mr. Mahabub has 25 years of experience in research and development and 18 years experience in business development. Developed core technologies for more than 270 companies worldwide, both government and commercial, including Boeing, Hewlett Packard, Siemens, Jet Propulsion Laboratories, Tektronix, U.S. Navy, and the U.S. Army. Mr. Mahabub holds a B.S. and B.E. degree in Physics and Electrical and Computer Systems Engineering (ECSE) from Rensselaer Polytechnic Institute (RPI) in Troy, NY.
Mahabub氏は、25年にわたる研究開発経験と18年に わたる事業開発経験を持ちます。ボーイング、ヒューレット・パッカード、シーメンス、ジェット推進研究所、テクトロニクス、米海軍、米陸軍などをはじめと する世界270以上の企業や政府組織のコア技術を開発して来ました。Mahabub氏は、ニューヨーク州トロイのレンセラー工科大学(RPI)より物理学と電気および計算機システム工学(ECSE)の理学士と工学士の学位を取得しています。


《講師からのメッセージ》


GenAudio’s mission is to provide a true multidimensional sound solution for the entire consumer electronics and entertainment industry. The audio IP solution is called – AstoundSound®. Based on decades of research on how the brain positions sound in space, AstoundSound is the most accurate and intense multi-dimensional sound localization cue technology available today.
GenAudio のミッションは、真の多次元サウンドソリューションを、コンシューマエレクトロニクスおよびエンターテイメント産業全体に提供することです。このオーディオIPソリューションは、AstoundSound® と呼ばれます。脳が空間へいかに音を位置づけるかに関する数十年に渡る研究に基づいたAstoundSoundは、今日利用可能な最も正確で強力な多次元音源定位キュー技術です。


Michel Henein

Michel Henein
所属 : GenAudio, Inc.
役職 : Vice President Gaming Products


Mr. Henein is a game audio technology expert with over 15 years of experience in both film and game audio engineering. Mr. Henein started working for the film music powerhouse, Media Ventures, as a film music editor in 1997. With an “ear” for the future, in 2002 Michel sought to enter into the new frontier of interactive audio: video games. Mr. Henein shipped three AAA titles from THQ (Pixar’s “Cars”, “MX Unleashed”, and “MX vs. ATV Unleashed”) as a sound designer and led efforts to build a world-class sound studio at THQ's Studios in Phoenix, Arizona (formerly known as Rainbow Studios.) Mr. Henein has provided consultation services and was an instructor at the Conservatory of Recording Arts and Sciences in Phoenix, Arizona where he co-developed a new curriculum specifically designed to teach interactive audio development for video games. Mr. Henein also provided expert consultation and has written several feature articles on the subject of game audio technology for Mix magazine, the leading publication worldwide for professional audio production. Mr. Henein earned an Associates in Recording Arts at Full Sail in Winter Park, Florida and has also studied Business Administration at University of Phoenix, Arizona.
Henein氏は、映画およびゲームオーディオエンジニアリングの両方で15年以上の経験を持つゲームオーディオ技術のエキスパートです。1997年より、Henein氏は映画音楽制作の大手メディアベンチャーズ社で、映画音楽エディターとしてのキャリアを開始しました。未来の音楽を見越して、2002年には、新しいフロンティアであるビデオゲームのインタラクティブオーディオ分野へ足を踏み入れました。 Henein氏は、サウンドデザイナーとして、THQからAAA 級タイトルを3つ(Pixarの“Cars”、“MX Unleashed”と“MX vs. ATV Unleashed”)出荷し、アリゾナ州フェニックスに世界級のサウンドスタジオTHQ's Studios(旧Rainbow Studios)を築くことに尽力しました。また、Henein氏は、アリゾナ州フェニックスのConservatory of Recording Arts and Sciencesで、コンサルティングサービスを提供し、講師も勤めました。また、ビデオゲーム向けインタラクティブオーディオ開発の指導のためにデザイ ンされた新しいカリキュラムの共同開発にも携わりました。更にHenein氏は、世界をリードする、プロフェッショナルオーディオプロダクション雑誌 Mix Magazineのために、エキスパートコンサルティングを提供し、ゲームオーディオ技術に関するいくつかの特集記事を執筆しました。Henein氏は、 フロリダ州ウィンターパークのフルセイル大学レコーディングアーツ科から準学士を取得、アリゾナ州フェニックス大学で経営学も学びました。


《講師からのメッセージ》


GenAudio’s mission is to provide a true multidimensional sound solution for the entire consumer electronics and entertainment industry. The audio IP solution is called – AstoundSound®. Based on decades of research on how the brain positions sound in space, AstoundSound is the most accurate and intense multi-dimensional sound localization cue technology available today.
GenAudio のミッションは、真の多次元サウンドソリューションを、コンシューマエレクトロニクスおよびエンターテイメント産業全体に提供することです。このオーディ オIPソリューションは、AstoundSound® と呼ばれます。脳が空間へいかに音を位置づけるかに関する数十年に渡る研究に基づいたAstoundSoundは、今日利用可能な最も正確で強力な多次元 音源定位キュー技術です。