AR(拡張現実;Augmented Reality)ゲーム開発のためのアドバイス(題材:PS3EyePet)

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日時:
2011年09月07日(水)11時20分〜12時20分
形式: セッション(60分)
受講スキル:
AR(拡張現実)ゲーム開発に経験または興味がある方。
受講者が得られるであろう知見:
プレゼンテーションを通して、AR(拡張現実)ゲームの設計/アート/技術上の決断をする上で有用な情報を提供する。
セッションの内容

※本セッションは逐次通訳が入ります。 PS3のAR(拡張現実)ゲームタイトル『EyePet(Me and my Pet)』の開発に関する、視覚的情報が豊富で理解しやすいプレゼンテーション。

動画リスト

AR(拡張現実;Augmented Reality)ゲーム開発のためのアドバイス(題材:PS3EyePet)

講演者プロフィール

ドウセ ニコラ

ドウセ ニコラ
所属 : 株式会社 ソニー・コンピュータエンタテインメント
役職 : Worldwide Studios JAPANスタジオ 制作部 <br/> Creative Director

Having joined SCEI Japan Studio in 2011, Nicolas Doucet was formerly Creative Director at the SCEE London Studio where he took charge of the EyeToy franchise from 2004 to 2006, before releasing EyePet in the wild in 2009. He also directed the PS Move version a year later.


Prior to working for Sony, Doucet spent his young years at renowned toy manufacturer LEGO.


Originally from France, he spent most of his adult years in UK before moving to Japan.


《講師からのメッセージ》


The presentation will be very visual, so it should be understandable by most of the audience.

Planned to be in Japanese but not 100% sure.