パフォーマンスをあげて、より多くのゲームプレイを   More Performance, More Gameplay

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日時:
2017年08月31日(木)14時50分〜15時50分
形式: レギュラーセッション
受講スキル:
AMD Jaguar アーキテクチャーの最適化に興味のあるプログラマー Programmers interested in low-level techniques and performance
受講者が得られるであろう知見:
受講者は、AMD Jaguarアーキテクチャのパフォーマンスを最適化することが何を意味しているのかについて非常に新鮮なアイデアを得ることができます。また、このトークから、SIMDをゲームのコードベースによりよく適用させるためのSIMD裏技のギャラリーについても知ることができます。        Attendees will walk away with a strong refresher on what it means to optimize for performance on the AMD Jaguar architecture. The talk will include a cookbook section of SIMD trips and tricks to make SIMD more applicable in a game codebase.
セッションの内容

ゲームタイトルのパフォーマンスを高めることは、より多くのゲームプレイを提供できることを意味しますが、これはInsomniac Gamesにとってとても重要なことです。 このセッションでは、AMD Jaguar CPUアーキテクチャーのコードを最適化することについての話をします。高性能を生みだすために書かれたスフィア・データベースを使い、ゲームプレイのスペーシァル・キューリーをInsomniac Gamesでどのように速めているのかについて話します。このようなアドホックなキューリー・メカニズムの開発とJaguar上でうまく走らせることの実用的なトレードオフについて、さらに、これらのアイデアがゲームプレイやエンジンコードの他の領域にどのように広がるかについて検討します。これらのアイデアをさらに引き出し、よりアクセスしやすくするために、SIMDの裏技を紹介します。これらのテクニックを使用すると、コードベース内のより多くの場所でSIMDを使用できるようになり、ランタイムのパフォーマンスを大幅に向上させることができます。 さらにこのセッションでは、パフォーマンスにとって非常に重要な領域である効率的なキャッシェの使い方のベスト・プラクティスについても説明します。

Boosting the performance of your titles means you can afford more gameplay and that's something that's important at Insomniac Games. In this session Andreas will discuss optimizing code for the AMD Jaguar CPU architecture. The talk will cover how Insomniac accelerates gameplay spatial queries using a sphere database written for high performance. We'll look at the practical tradeoffs in developing an ad-hoc query mechanism like this and making it run well on Jaguar, as well as how those ideas can extend to other areas in gameplay and engine code. To take these ideas even further and make them more accessible, a deep dive into SIMD tips and tricks will be presented. Using these techniques opens doors to using SIMD in many more places in a codebase, which can substantially improve the runtime performance. The talk will also cover some best practices for efficient cache utilization, another extremely important area for performance.


講演資料

  • C17_311.pdf

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講演者プロフィール

アンドレアス・フレドリクソン

アンドレアス・フレドリクソン
所属 : INSOMNIAC GAMES
部署 : Director of Gameplay

経歴:
アンドレアスは現在米国のロサンゼルスに住んでいるスウェーデン人でInsomniac Gamesで仕事をしています。 Insomniacの独自のエンジン・テクノロジーを使って、RatchetやClank PS4、Sunset Overdriveなどのタイトルにかかわってきました。 米国に移住する前は、スウェーデンのストックホルムでFrostbiteゲーム・エンジンにかかわる仕事をしていました。

Andreas is a Swede now living in Los Angeles, USA where he works for Insomniac Games. At Insomniac, he has worked on Insomniac's proprietary engine technology which powers titles like Ratchet and Clank PS4 and Sunset Overdrive. Before moving to the US, he worked on the Frostbite game engine in Stockholm, Sweden.